Miło Cię widzieć!

Ładowanie strony

O projektodawcy

Łowcy Przygód

Łowcy Przygód

Wroclaw, Poland

Rdzeniem naszej działalności jest cykl reportaży o profilu sensacyjno-przygodowo-turystycznym, przedstawiający historyczne tajemnice, ciekawe miejsca, zapomniane szlaki, mroczne legendy, fascynujące budowle i wiele więcej.

Ideą cyklu jest promocja turystyki alternatywnej, która przeciętnemu Kowalskiemu udowodni, że przygoda czai się już za zakrętem, i pozwoli mu poczuć się Indianą Jonesem.

Napisz wiadomość do Projektodawcy

11702 PLN z 5000 PLN

117 Wspierający

Udany! Cel osiągnięty

234%

Model finansowania: "wszystko albo nic". Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 23.06.2015.

Łowcy Przygód

O projekcie

Czołem! Od roku już promujemy turystykę alternatywną, opowiadając Wam, gdzie i jak możecie przeżywać przygody w Polsce. Tropimy księżniczki, wykopujemy spod ziemi najciekawsze historie, odkrywamy tajemnice, ścigamy duchy i pokazujemy Wam, że przygoda czai się tuż za zakrętem i każdy z Was może stać się choć na chwilę Indianą Jonesem... 

Działamy społecznie, inwestując w tę pasję własne, skromne pieniądze. Dotarliśmy jednak do granic, które narzucił nam brak funduszy. Chcemy nadać naszemu cyklowi profesjonalny sznyt, chcemy wzbogacić materiały o zdjęcia lotnicze i podwodne, chcemy docierać dalej.

Dlatego też prosimy Was o wsparcie przy produkcji II i III sezonu Łowców Przygód, oferując w zamian nie tylko naszą wdzięczność, ale i sympatyczny, zróżnicowany pakiet nagród (pełna lista po prawej)! Mało tego, odcinki możecie wybrać sami, głosując na przedstawione propozycje tutaj!

Nie sprzedajemy Wam kota w worku. Możecie obejrzeć bezpłatnie cały I sezon. Publikacja reportaży za darmo jest bowiem naszym celem nadrzędnym.

100 procent pozyskanych środków (po odliczeniu podatku i prowizji dla Polak Potrafi) zamierzamy zainwestować w Łowców, a inwestycja ma mieć bardzo klarowny przebieg – każdy zakup, każdy koszt rozliczać będziemy publicznie, publikując na łamach naszej strony faktury i paragony. 

Ta akcja nie służy wypełnianiu naszych portfeli (po pieniądze co dzień chodzimy do pracy). Zebrane fundusze pomogą nam osiągnąć wyższy poziom realizacji i pozwolą na spełnianie Waszych życzeń w jeszce większym zakresie!

 

Łowcy Przygód wystartowali w zeszłym roku bez grosza budżetu. Do wszystkiego dochodzimy sami. Pierwszy filtr na mikrofon zrobiliśmy z drutu i pończochy. Teraz lutujemy diody IR w lampce, by uzyskać możliwość robienia nagrań w podczerwieni. Wszystko, na co nie mamy pieniędzy, konstruujemy sami.

Po pierwsze, poruszyliśmy niebo i ziemię w sprawie dawnego piastowskiego zamku przebudowanego na ewangelicki kościół, a dziś rozkradanego przez miejscową ludność. Nasza akcja zyskała spory oddźwięk. Trzykrotnie robił o nas materiał TVN24, pojawiliśmy się też w Polsacie, TVP, Polskim Radio i wielu innych mediach. Wywalczyliśmy interwencję policji, prokuratury, konserwatora zabytków, ministerstwa i innych instytucji, a obiekt został niedawno zabezpieczony i wkrótce przejdzie w ręce fundacji, która będzie go remontować. 

Po drugie, nasz materiał na temat genezy "The Vanishing of Ethan Carter", gry uhonorowanej nagrodą BAFTA, został dobrze przyjęty na Zachodzie, a w Polsce wywołał dyskusję na temat alternatywnych metod promocji kraju za granicą. Warto dodać, że skutecznie dzięki temu przyciągnęliśmy do kraju ekipy artystów fotografików z Holandii i zorganizowaliśmy dla nich już trzy plenery.

Po trzecie, mimo iż obaj byliśmy bezrobotni przez pół roku (sorry, taki mamy klimat;)), udało nam się w sumie nakręcić pięć pełnych odcinków i trzy odcinki Mini. Wprowadzamy też osobne serie – Łowcy Przygód Vlog, Łowcy Przygód Underground oraz Łowcy Przygód Newyjaśnione. Odzyskaliśmy też nakręcony przez Marcina odcinek archiwalny z 1998 roku, kiedy to urodził się pomysł Łowców w telewizji kablowej.

Mimo tego wszystkiego nie jesteśmy w stanie osiągnąć dużo więcej bez wsparcia finansowego. 

 

Łowcy Przygód to cykl reportaży wideo o profilu sensacyjno-przygodowo-turystycznym, przedstawiający historyczne tajemnice, ciekawe miejsca, zapomniane szlaki, mroczne legendy, fascynujące budowle i wiele więcej. Ale przede wszystkim Łowcy Przygód to konkretni ludzie, którzy uparli się zrobić coś z niczego!

Marcin M. Drews. Urodzony w 1975 roku w Lubinie. Dziennikarz, pisarz, scenarzysta, nauczyciel akademicki, specjalista ds. PR i nowych mediów. Od 1990 roku nieprzerwanie w branży dziennikarskiej, sześciokrotnie redaktor naczelny, w tym trzykrotnie w mediach ogólnopolskich i dwukrotnie w TV. Współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia Twórców i Organizatorów Kultury. Autor kilku publikacji książkowych, scenariuszy do gier, wielu reportaży telewizyjnych i prasowych, opowiadań fantastycznych nagradzanych w ogólnopolskich konkursach literackich oraz kilku referatów naukowych. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier. W branży gier od 1993 roku. Brał udział w tworzeniu pierwszej polskiej gry przygodowej na PC. Przez dwa lata prowadził w szkole wyższej zajęcia z tworzenia fabuły interaktywnej. Animator i propagator polskiej sceny niezależnej. Autor przygodówki określonej przez prasę bodaj najbardziej znaną polską grą niezależną – produkcji, która trafiła w zeszłym roku na łamy podręcznika języka polskiego Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. Stały publicysta Antyweb.pl. Pasjonat sushi (popełnił nawet książkę na ten temat!) i zapalony urban explorer! 

Mateusz Stan. Urodzony w 1991 roku w Atenach. Fotograf artysta, reżyser wideoklipów, młody dziennikarz, w wolnych chwilach także pisarz i poeta. Od 2009 r. nie wychodzi z domu bez aparatu fotograficznego. Szczególnie oddany portretom i fotografii ulicznej. Kilkukrotnie nagradzany za swoje osiągnięcia artystyczne. Twórca prężnie rozwijającego się projektu fotograficznego MateuszStan.com, współtwórca projektów wideo pod nazwą facePALM FICTION. Ostatnio współpracuje ze znanymi zespołami rockowymi, dla których tworzy komunikację wizualną w postaci okładek płyt, wideoklipów czy zdjęć reklamowych. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej, specjalność: media cyfrowe i komunikacja elektroniczna w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Na co dzień mieszkaniec Wrocławia, miłośnik czarnej kawy, starych aparatów i kotów brytyjskich. Grzeszy nie tylko wzrostem.

 

Cel podstawowy to 5000 zł 

Ta kwota pozwoli nam zagwarantować Wam II sezon Łowców Przygód – dostępny oczywiście za darmo i bez ograniczeń!

Próg drugi to 8000 zł

Ta kwota pozwoli nam wzbogacić II sezon o sceny lotnicze! GRATIS: Na Twojej płycie DVD znajdą się dodatkowe materiały nigdy niepublikowane na YT. Dostępne dla wspierających powyżej Pakietu Mini+.

Próg trzeci to 11000 zł

Ta kwota pozwoli nam wzbogacić II sezon scenami lotniczymi i time lapse'ami. GRATIS: Otrzymasz zdigitalizowane materiały źródłowe, które posłużyły nam jako materiał naukowy i podstawa scenariuszy (mapy, archiwalne zdjęcia etc.)!

A w kolejnych progach same niespodzianki!!!

 

Nagrody pogrupowaliśmy w pakiety, które zobaczyć możecie po prawej stronie. Poniżej natomiast przykładowe wizualizacje upominków oraz kilka wyjątków z listy tego, co ogółem proponujemy.

UWAGA, wśród nagród znajdziecie naszą autorską grę przygodową point&click opartą na przygodach Łowców! Więcej o naszych związkach z grami komputerowymi przeczytacie w zakładce "Media o nas".

  • Płyta DVD z całym nowym sezonem (oczywiście gdy tylko go nagramy!)
  • Gra przygodowa na PC "Łowcy Przygód" (wersja cyfrowa)!
  • Płyta DVD z całym nowym sezonem (oczywiście gdy tylko go nagramy!) rozszerzonym o materiały, których nie opublikowaliśmy w sieci!
  • Zaproszenie na zamknięty webinar/live gdzie członkowie naszej ekipy opowiedzą o największych smaczkach (oraz wstydliwych wątkach) związanych z produkcją.
  • Limitowana edycja płyty DVD z pierwszym sezonem Łowców Przygód z autografami autorów!
  • Specjalna koszulka "Sponsor Łowców Przygód"!
  • Pisemna dedykacja w czołówce pełnej wersji odcinka "Łowców Przygód"!
  • Zaproszenie do udziału w kręceniu odcinka z "Łowcami Przygód" (dojeżdżasz do Wrocławia w umówionym terminie, Łowcy zabierają Cię z dworca i ruszasz z nimi po przygodę!).
  • Gra przygodowa na PC "Łowcy Przygód" (wersja cyfrowa) z Państwa reklamą!
  • Odcinek sponsorowany!!! Łowcy przyjeżdżają do Państwa hotelu/SPA/ośrodka i przygotowują materiał poświęcony ośrodkowi i atrakcjom w najbliższych okolicach!

Pełna lista po prawej!

 

Bo razem można więcej! Zawsze wychodziliśmy z tego założenia, a i staraliśmy się też pomagać innym. Mateusz wspiera młodych twórców, którzy zaczynali podobnie jak on – z pasją i pustymi kieszeniami. Marcin w tej materii udziela się od lat – był wiceprezesem stowarzyszenia wspierającego artystów, wszystkie swoje prace za darmo udostępnia w sieci, za działalność społeczną dwukrotnie nimonowany był do Nagrody Miasta Lubina, a w 1997 roku wziął urlop po to, by pracować fizycznie w społecznej grupie ds. usuwania skutków powodzi.

Naprawdę wierzymy w to, że razem można więcej, a koszta rozłożone na dużą liczbę darczyńców stają się minimalne. 

Im większy podmiot, tym większe koszta produkcji. Jeden odcinek telenoweli to około 100 tysięcy zł. Jeden odcinek show typu "Gwiazdy tańczą na lodzie" to nawet ponad MILION zł!!! A w obu przypadkach mówimy o telewizjach, które mają pełne zaplecze techniczne i nie muszą inwestować w sprzęt.

My prosimy o kwoty, które w porównaniu do wyżej wymienionych, są wręcz banalne. Osiągnięcie pierwszego progu pozwoli nakręcić nam cały II sezon (minimum 6 pełnych odcinków). 

Na co zostaną wydane pieniądze? Na benzynę, skromne noclegi (nie śpimy w pięciogwiazdkowych hotelach), baterie do sprzętu, mapy, bilety wstępu (czasem trzeba zapłacić) i masę innych banalnych kosztów, które wzięte razem stanowią dla nas sumy niemałe.

Osiągniecie kolejnych progów pozwoli nam zainwestować w sprzęt i oprogramowanie. Pończocha na kawałku drutu jest może i romantyczna, ale marzy nam się porządny filtr do mikrofonu. Takie rzeczy jak slider pozwolą nam na lepsze zdjęcia. Nie bez znaczenia jest też optyka czy dobry statyw. Marzy się nam też kamera, bo póki co używamy prywatnych aparatów foto. 

 

Wspaniali ludzie, którzy nam zaufali i wielokrotnie już wspierali nas dobrym słowem! Przedstawiamy Ich w kolejności alfabetycznej.

 

Nasza interwencja

A poza tym...

 

                       

 

 

Model finansowania: "wszystko albo nic"

Aby otrzymać środki, projekt musi osiągnąć minimum 100% finansowania do 23.06.2015 17:05